Latest News

Thursday, September 10, 2009

I USE ENGLISH


Some of Indonesian cultures are now claimed as other country�s culture. Pendet dance for example. Indonesia must heed their cultures and proud of them.
Indonesian people must also care about their native language, Bahasa Indonesia. If they do not concern about the language, it may be history in the future. Bahasa Indonesia is our wealth.
But we must realize that English is the language of the world. English is a tool to swap information.
That�s why I use English starting from this post.
Besides that reason, I want to improve my English by writing on my blog. But I still use Indonesian to translate my English writing. The Indonesian will always be highlighted in yellow as you see below.


Beberapa dari budaya Indonesia diklaim oleh Negara lain. Tari Pendet misalnya. Indonesia harus mulai mempedulikan dan membanggakan budaya mereka.
Masyarakat Indonesia juga harus mau peduli dengan bahasa mereka sendiri, Bahasa Indonesia. Jika mereka tidak mempedulikan, ia bisa jadi sejarah di masa mendatang. Bahasa Indonesia adalah kekayaan kita.
Tapi kita harus menyadari bahwa bahasa Inggris adalah bahasa dunia. Bahasa Inggris adalah alat untuk tukar menukar informasi.
Itulah sebabnya saya menggunakan bahasa Inggris mulai dari postingan kali ini.
Disamping alasan itu, saya ingin meningkatkan kemampuan bahasa Inggris saya dengan menulis di blog saya ini. Tapi saya masih menggunakan Bahasa Indonesia untuk menerjemahkan Bahasa Inggris saya. Bahasa Indonesianya akan berlatar belakang warna kuning seperti yang anda lihat.

No comments:

Post a Comment

Tags

Recent Post